Monday, September 30, 2013

nefret suçu işlememek için kendimi kalorifere bağladığım sıradan bir öğleden sonrası /melis

"varlığım türk varlığına armağan olsun" ilköğretimdeki öğrencilik hayatım boyunca anlamını düşünmediğim için gayet normal gelen cümleydi. fakat yıllar sonra felsefe bölümü mezunu bir yetişkin olup bi okulun yanından geçerken kulak misafiri olduğumda, algısal seçiciliğim yüzünden "varlık" kelimesinin tekrarı kulağımı yakaladı. tam o esnada etrafı bir sis bulutu kapladı ve beynime şu sorular istila etti:

"varlık gibi her şeyi içine alan kapsamlı bir kavram türk gibi dünyevi bir kavramla nasıl da elini kolunu sallaya sallaya aynı cümlede kullanılıyordu ve bir kişi bile buna itiraz etmiyordu? ek olarak varlığın türklüğe armağan edilmesi daha büyük bir şeyin daha küçük bir şeye indirgenmesi gibi değil miydi; yani sonsuzluğu mandalinaya emanet etmek gibi bir şeye benziyordu bu?

ayrıca "varlığım" derken eğer kişi kendi bedeninden bahsediyorsa beden gibi cisimsel bir varlık nasıl türklük gibi cisimsel olmayan bir varlığa armağan edilebiliyordu? bir varlığı başka bir varlığa "armağan" eden varlıklarüstü bu metafizik bilinç de neyin nesiydi?

eğer "varlığım" derken kişi cisimsel boyutunu değil de kavramsal olarak kendi benlik bilincini kastediyorsa özgür iradesiyle içine dahil olmayı seçmediği, kendini tesadüfen içinde bulduğu bir ırk kategorisinde benliğini eritmek aklına ve mantığına hakaret değil miydi? bu yine sonsuzluğu mandalinaya emanet etmeyi andırıyordu?"

diye düşünürken duraklamıştım ve göz bebeğimin olması gereken yerde spiraller dönüyordu. düşünmem bitince yürümeye devam edip vopura bindim.

3 comments:

phoebe said...

burada sözü geçen varlık kavramı bedenimiz. Yani bedenimi türk milletinin devamı adına armağan ediyorum size anlamında. Ki bu da olsa olsa bir savaş çıktığında milletim için gider savaşır gerekirse de bedenimden vazgeçerim anlamı taşıyor.

Living Maze said...

onu anladım zaten canım, artislik yapıyorum

pabucumun leydisi said...

Andımız'ın kaldırılmasına sevinen bir öğretmen olarak laflarına hayran kaldım. Çok zekisin. Türk olmayı övünülecek bir şeymiş gibi gösterme çabalarını sikeyim.