Friday, September 21, 2012

gördüğüm en tırt entrika

geçen gün işteyken bilgisayarda bi işim vardı. müdürün 1. sınıfa başlayan oğlu benim iş yaptığım bilgisayarda oyun oynamak istedi, ben de ona "şimdi git 5 dakika sonra gel" dedim. o da bana "gidemem çünkü 5 dakikanın ne kadar olduğunu bilmiyorum" dedi. daha önce 5 dakikanın ne kadar sürdüğünü bilmeyen birisi görmediğim için çok şaşırdım. tam karşımızdaki duvar saatini işaret ederek "çubuk şimdi 6'nın üstünde ya, hıh işte o çubuk tam olarak 7'nin üstüne gelince kalkıcam" dedim. sonra çocuk saatin önünde dikilmeye başladı.

bu hikayeyi arkadaşlarıma anlattığımda "keşke çocuğa akreple yelkovan arasındaki farkı da anlatsaydın" dediler. çünkü çocuk başka zaman eğer akrebin 6'den 7'ye gelmesini beklerse o zaman 5 dakika yerine 1 saat beklemiş olacaktı. böyle bir durumda bana gelip "neden 5 dakika bazen 5 dakika, bazense 1 saat sürüyo" diye sorabilirdi. bense böyle bir durumda bile ona hala akreple yelkovanı anlatmamakta ısrar edip einstein'ın genel görelilik kuramını anlattığımı hayal ettim.

1 comment:

Tanri said...

‎"Tanri, size istediginiz insanlari degil; ihtiyaciniz olan insanlari verir.Oyle ki bu insanlar size yardim edecek, sizi incitecek, aci verecek,
sizi terkedecek, sizi sevecek ve olmaniz gereken insan olabilmenizi saglayacaktir." Lao Tzu