Friday, July 27, 2012

duba yosunu

dün gece otel odamızda uyumaya çalışırken yan komşular balkonda oturmuş sohbet ediyordu. sesleri o kadar netti ki bütün konuştuklarını duyuyor, coşkularını anlıyor ve seslerinin iniş çıkışlarını takip edebiliyorduk. bu şartlar altında uyumak gerçekten mümkün değildi. onları sessiz olmaları için uyarmamız gerekiyordu. pınarla "sen konuş, hayır sen konuş, hayırsen" şeklindeki mücadelemiz sonucu yatağım balkona daha yakın olduğu için komşularla ben konuşmaya karar verdim.

balkona çıkıp komşulara tam olarak şöyle dedim: "pardon, biz yatmaya karar verdik de, sesiniz bizim balkondaymışsınız gibi net" adam konuşmamı bölüp "aa çok pardon" dedi, ben de uzatmayıp içeri girdim. bi 10 saniye kadar sessiz kaldılar, ardından konuşmalarının frekansı yine yükseldi ve ortam yine uyunamaz hale geldi. fakat sesi yükselen sadece komşular değildi, o esnada bi cırcır böceği ayı gibi ötmeye başladı ve uzaklarda bağıran bi horozun sesi tüm atmosferi kapladı. yine de hiçbiri, yan komşuların muhabbeti kadar uyku kaçırıcı değildi. onları yeniden uyarmak gerekiyordu ama bu sefer bunu ben yapmak istemiyordum. çünkü gidip "sessiz olur musunuz lütfen" desem ve adam bana "cırcırla horoz daha çok ses çıkarıyo, onlara bişey demiyosun ama" dese verecek hiçbir cevabım yoktu. hatta adam o kadar haklı olurdu ki bi de cümlesinin sonuna "gücün bitek bana yetiyo di mi"yi eklese iyice utanacaktım.

bu nedenle balkona çıkıp horoza seslenerek "horozcum biz yatmaya karar verdik, sesin bizim balkondaymışsın gibi net" diyip, horoz sana söylüyorum komşu sen anla etkisi yaratmaya karar verdim. ama uygulamadım, zaten sonra sustular.

1 comment:

Sam said...

baya iyi güldüm jghfuytfty