Thursday, June 28, 2012

soran olursa mutfaktayım


sıcak suyun ılık sudan önce donmasına "ikna edici" bi neden sunana 1000 sterlin verilecekmiş. işte teorim:


aniden buzluğa giren 60 derecelik suyun minik ve savunmasız buharları aniden donmuş, kasenin dibinde az miktarda kalmış su da "ben nasılsa az kişiyim" diyerek hemen donmuş ve sonrasında havadaki donmuş buharcıklar donmuş halleriyle kaseye geri düşüp arkadaşlarıyla birleşmiş olabilir. o esnada 30 derecelik su tek parça halinde donmaya çalışırken diğer kasedeki çılgın partiyi izlemiş olabilir. sonra biri donmuş biri donmamış halde hep birlikte buzluktan şaşkınlık içinde çıkmış olabilirler.  

1 comment:

10 osefere said...

simdi o olay soyle;
1.buharlasma her sicaklikta (sifir derecede bile) olmaktadir.
2.buharlasma egilimindeki (yani ahanda buharlasiyorum, hiy ya geri dusersem, yok yok dusmem oluyo galiba durumundaki) molekuller bir ust basamaga gecmek icin enerjiye ihtiyac duyar.
3.iste tam bu esnada o molekuller gerekli buharlasma enerjisini tam da altlarinda duran sudan alarak suyun enerjisini emer resmen valla.
4.yani aniden buzluga giren ilik/soguk su X gucunde bir soguma kapasitesinin kendini dondurmasini beklerken, sicak su hizla terleme yeteneginden dolayi X arti buharlasma isisi+ madde kaybi nedeniyle erken donabilir!
ama bunu sadece ve sadece ipnelik olsun diye de yapiyor olabilir:S
ya da boyle birsey olmuyordur ben denemedim cunku.:/