Sunday, March 11, 2012

keşke en sevdiğim beş grubun yeni albümleri çıksa bu gece /efe

bundan yaklaşık bibuçuk iki yıl önce ılık bir yaz öğleni, unirock'a gitmek üzere ortaköy'ümsü bi yerde yürürken, müzik ortağım önder bana bu hayatta tanıştığı en enteresan insandan bahsediyordu. önder'in verdiği bilgiden sonra söz konusu kızın dünyanın en enteresan insanı olduğunu ben de onayladım. çünkü kız önder'e şöyle demişti: "ben müzik sevmiyorum"

daha önce müzik sevmeyen biriyle karşılaşmadığı için -muhtemelen de bir daha hiç karşılaşmayacağı için- müziği çok seven biri olan önder, kızı bir hayli garipsemişti ve aynı şekilde ben de kızı tam o anda çok garipsedim. bu ılık yaz günü tam ortaköyümsünün o noktası, müzik sevmeyen kızı garipseme noktası olmuştu. bi süre birlikte garipseştikten sonra, kızın neden müzik sevmediğine dair varsayımlarda bulunmaya başladık. ama zorlanıyorduk, sonuçta beğenmediğini söylediği şey sadece bir müzik tarzı değildi; yani demek istediğim mesela "ben metal sevmiyorum" demiş olsa "ne o öyle sırf gürültü" dese onu anlayabilirdik. ya da "ben klasik müzik sevmiyorum, çok bayık" dese yine anlayabilirdik. ama "ben müzik sevmiyorum" dediğine göre herhalde devamında "ne o öyle notalar falan, iğrenç bence" demiş olmalıydı, hatta akabinde de "ses falan çıkıyo bi de ıyy" diye eklemiş olmalıydı.

dünyamızda böyle birinin yaşıyor oluşuna ihtimal vermediğim için bi süre önder'in şaka yaptığından şüphelendim. sonuçta dünyamızdaki en güzel şeylerden biri müzikti. böyle önemli bi külliyat nasıl çöbe atılabilirdi? hayır kız nötr de diildi ki, sevmiyorum demişti direkt. müziği sevmediğine karar vermek bi günde olabilecek birşey olmadığına göre demek ki kız bi gün bi yerlerde, "bi kaç kere dinlemeye çalıştım ama hoşuma gitmedi" bile demiş olabilirdi.

neyse, garipseme gününden yaklaşık bi buçuk iki yıl sonraya; yani bugüne gelirsek, bergraven'ın solisti par'ın bizi sevmemesini protesto olarak bergraven dinlemeyi bırakan önder, eş zamanlı olarak dolorian ve shining'den de sıkılınca, üstüne dark suns'ın yeni çıkan albümünden de nefret edip kendisini dünyaya kapattı. bi süre küba hardcore'u gibi garip şeyler dinleyip onlardan da bunalan önder, bugünlerde artık müzik sevmediğini ifade ediyor.

No comments: