Monday, June 13, 2011

örümcek ne yer-2

geçen gün işteyken ders çalışıyordum. çok fazla ders çalışmaktan sinirim bozulmuş yarı gülme krizine girmiştim. o gün yapılacak pek iş olmadığı için 100 sayfa bitmişti ama ben çalışmaya çok geç başladığım için ve daha bitirilecek bir sürü kitap olduğu için "tamam bugünlük bu kadar yeter bırakıp yazı falan yazayım" diyemiyordum. kendime zorla ders çalıştırtmaya devam ettim. bi tane "yalvarıyorum nolur ders çalışmayalım begüm" eşiği var ona gelene kadar zorluyorum kendimi. zaten oraya geldikten sonra zorlasam da almiyo bilgileri bu kız.

neyse işte nolur ders çalışmıyalım yalvarması eşiğinden 1 derece geride ders çalışırken, o bunaltının içinde kafamı kitaptan kaldırarak buff diye nefes verip bi anda küçükminik bi örümcekle göz göze geldim. ama bu örümcek öyle sanıldığı gibi masanın üstünde geziyor ya da uzaktaki bi yerde yürüyor falan değildi. ağ yapma sürecinin başlangıcında tavandan aşşağı ağıyla inerek benim kafa hizama kadar gelmişti. yani yaklaşık 1 buçuk metrelik bi ağ ile tavandan inmişti bu örümcek ve hala da alçalmaya devam ediyordu. bu kadar küçükminik bi örümceğin odama dünyanın en büyük evini inşa etmeye çalışmasını biraz garip buldum ama onu engellemedim.

örümceğin ağ yapımı süreci içinde bir aşşağı bi yukarı gitme gibi aşamalar olduğunu gözlemledim. aslında çok komikti. ağ ile 1 buçuk metre aşağı iniyor sonra yukarı çıkıyor sonra tekrar iniyor tekrarçıkıyor tekrariniyor; en önemlisi bazen dönerek iniyordu. dönerek inmesi çok komikti; o dönerek inerken benim yarı gülme krizim tam gülme krizine dönüşüyordu.

odaya girip çıkanlardan birine örünceğimi gösterecektim ama sonra "bunun burda neyşi var atalım bunu" dicek diye korktum. gerçi peygamberimizi kurtarmış olduğu için belki de böyle ilkel önerilerde bulunmazlardı. (peygamberimiz derken lafın gelişi) en sonunda dayanamayıp birine gösterdim ve hiç tepki verdi mi vermedi mi verdiyse de ne dedi hatırlamıyorum.

örümcek iyice yayıldığı için oturma pozisyonumu ona göre ayarlamıştım ve 3 satırda bi örümceğe bakıp acaba sıradaki dönerek inişini kaçırdım mı diye düşünüyordum. o esnada çok çişim geldi ve örümceği rahatsız etmeden tuvalete gittim.

döndüğümde örümcek eski yerinde yoktu; hatta başka yerde de yoktu. hiçbi iz bırakmadan gitmişti. çok üzüldüm, bu bi örümcek tarafından 2. terk edilişimdi. 1'sini daha sonra anlatacağım.

No comments: