Friday, May 27, 2011

sunshine, my only sunshine

evburası. telefonun çalar saati çalmadığı için uyku saati konusunda çığır açmak zorunda kaldım. bi süredir saat 23 ile 24:00 arası uyuyup sonra 2 buçuğa kadar uyanık kalıp 2 buçuk-6 buçuk arası 2. bir uyuma gerçekleştiriyordum; daha doğrusu gerçekleştiremiyordum çünkü saat çalmıyordu, belki de çalıyordu? ama sonuç olarak bi süredir 23:00-06:00 arası uyuyup, 6'da şaşkın bi şekilde yataktan sıçrayarak 24:00 olmasını umduğum saatin bana sabah olduğunu acı bi şekilde hatırlatmasına tanık oluyordum. hatta bu satırları yazarken kafamda bitmeyecekmiş gibi görünen bi hastane sabahı çağrıştı, o derece sıkıntılıyım. bu çağrışımın, senaryolar arasında bi bağlantı olmamasından yola çıkarak, duygu benzerliğinden kaynaklandığını düşünüyorum. bence çağrışımlar 2'e ayrılıyor:

1) benzer senaryoya sahip olduğu için akla gelenler
2) uyandırdığı his benzer olduğu için akla gelenler

neyse ben de sonunda saatin çalmamasının gizemini çözmek için bi deney yapmaya karar verdim. saat 23:00'te uyumadan evvel telefonu hafızama yazdığım bi açıyla bi kağıdın altında olmak suretiyle başucuma yerleştirdim. uyandığımdan telefonun yeri değişmiş mi diye bakacaktım, eğer değişmişse bu hatırlamadığım bir zaman diliminde telefonun alarmını kapattığım anlamına gelecekti ama değişmemişse telefonun hiç çalmadığı anlamına gelecekti. vakit gelince sanırım telefonun yeri değişmişti; sanırım diyorum çünkü uyanınca deney sonucunu incelemeyi unutup suç aletinin yerini birden bire değiştirdim. ama o kadar da kağıdın altında gibi değildi sanki bilmiyorum ki. bu deneyi yarın yine yapmayı düşünüyorum ama bi geceyi de daha 1 saatliğine uyumak için yatıp ertesi gün uyanarak heba etmek istemiyorum, o yüzden artık yeni bi taktik izleyip 23-3 arası uyuduktan sonra bi de 5 buçuk-6 buçuk arası uyumayı düşünüyorum. bi saatlik uykudan uyanmayı başaramıyorsam kendimin 4 saat uyumasına izin verebilirim.

aslında benim bu yazıyı yazarken asıl bahsetmek istediğim bana son zamanlarda oldukça komik gelen "görünmez ilaç"tı. uzun bi süre önce öksürüğüm dolayısıyla doktora gittim ve bana astımım olmamasına rağmen astım ilacı verdi. ben daha önce hiç böyle bi ilaç kullanmamıştım, garip bi sistemi var. kapağı açıyorsun, önce sağa döndürüyorsun sonra sola döndürüyorsun çıt diye bi ses geliyor, sonra ilacı derin bi nefes alarak içine çekiyorsun ve sonra da ilaç kalıntılarından kurtulmak için ağzını çalkalıyorsun. işte böyle. neyse ben ilacı aldığım ilk gün prospektüsünü okuyarak yukarda bahsettiğim adımları teker teker uyguladım ve sonunda ilacı içime çektiğimde herhangi bir değişiklik hissetmedim. değişiklik derken bi tadı ya da hacmi ya da partikülü yok. ama zaten prospektüste de bu durumdan bahsetmiş, yani tat değişikliği olmayabilir ama adımları doğru uyguladığınızdan eminseniz ilacı kesin içinize çekmişsinizdir diyo. bu açıklama bana hiç tatmin edici gelmedi çünkü ben hiçbi şeyden emin olamam. dolayısıyla yaklaşık 20 gündür falan bi oyuncağı önce sağa sonra sola döndürüp çıt sesi duyduktan sonra göya "ilacı" içime çekip ardından bu hayali ilaçtan kurtulmak için ağzımı çalkalamaya gidiyordum. ortada hiç somut bişey olmamasından dolayı sonunda kendimi delirmişgibi hissedip hergün, sabah akşam bu işlemi uygularken gülme krizine girmeye başladım. yaptıklarım piaget'nin bilişsel gelişim kuramındaki işlem öncesi dönem çocuğunun sembolik oyununa benziyordu.

5 comments:

anonimus said...

auezhauehcaueh
ben de isdiyorum o ilacdan:(

Buro said...

deneyin tekrarının sonucunu merak ettim

Anonymous said...

sende biliyorsun ki o denediğin aralıklı kısa uykularla uzun uyku verimi alma olayı , 2 saat lik uykularla yapılmalı en az, 1 saat uyumak derin uykuya geçmemek demek ki tam 23:00 te uyumuyorsan daha facia çünkü 1 saatten önce uyandırılmak çok arıza bir olay, bildiğim kadarıyla böyle yani ben bildiğimi sandığım şeyin yalancısıyım, ayrıca aynı paranoya ya ben girdiğimde telefonu biraz uzağa koymuştum bir kaç adım yürüyerek bu işlemi gerçekleştirmek zaten uykunu açıyor, nefes ilacı konusuna gelirsek onunda şöyle bir çözümü olabilir, içine çekme yerine bir kereliğine denemek için hepsini sigara içer gibi ağzında toplamayı deneyebilirsin belki o zaman bişey hissedersin ve tatmin olduktan sonra daha verimli olur sanki çünkü senin gibi paranoyak bir insanda ters placebo etkisi yaratmaya doğru gidiyor gibi tabi daha gelişmiş çözümleride var ilacı içmeden önce ve sonra nefes testleri yapmak gibi ama ilkellik naparsın

Living Maze said...

aa doğru benonu unutmuşum, bi uyku evresini 1 buçuk saatte falan tamamlıyoduk di mi? iyi hatırlattın ya. boşu boşuna kendime işkence yapıyorum tabiuyanamam. şu anda zincirleme olarak hayatımda bi sürü şey değişti biliyo musun?

Anonymous said...

bizim öyleyakındatanıdığımızbildiğimiz bi zincir yok ama yolda görsem tanırım ve hatırlatırım hanıım hanıım bu benim reaksiyonum diye