Monday, December 13, 2010

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True Story. /Barney Stinson

çok güzel bi kitap okuyodum. kelimenin tam anlamıyla akıştaydım ve herşey bu kadar güzel olunca beynimdeki "çok güzel şeyler olmamalı" merkezi bi anda uyarıldı. farkında olmadan şöyle bişey düşündüm: "kitap bitince nolucak?" bu düşüncenin ardından mini bir anksiyete yaşayıp şu güzel ortamı iyice bozdum ve kitabı pat diye kapatıp ileri geri yürüyerek düşünmeye başladım.

"bitince nolucakmış" diye tekrar ettim alaycı bi şekilde. sonra "bitince yeni kitaba başlarsın ne var yani?" diyerek cevap verdim hemen. "dünyada milyarlarca kitap var ve bunların arasında bi sürü güzel kitap var. hadi onlar da bitti diyelim, o zaman kitap okumayı bırakıp bungee jumping yaparsın nedir yani; nedir bu kalıcılık arzusu?" dedim.

kalıcılık arzusu diyince bızzt diye bişey oldu ve kitabı varoluşsal boşluklarımı doldurmak için zorlanımlı olarak okumaktan vazgeçip, hobi olarak okumaya başladım. bu daha sağlıklıydı. bazen sağlıklı düşünmeyi aşırı güzel ruh haline tercih etmek gerekiyor; tıpkı aşık olmayı bırakıp daha sıkıcı bir hayatı tercih etmek gibi.

6 comments:

anonim muse said...

adi ne o kitabin

(demeg herkes kobya cekmis:O)

Living Maze said...

irvin yalom - varoluşçu psikoterapi

yok kimse kobya çekemez bende, ben kül yutmam!

Anonymous said...

nasıl hem kitap okuyup hem kopya çektirmedin? nasıl başardın bunu nasıl?

Living Maze said...

her sayfada baktım, zaten kopya çekme eğilimi olmayan öğrencilerdi.

anonim muse said...

sonnu sooli mi:D

Living Maze said...

hıyııır