Tuesday, September 7, 2010

bi begüm nerde nasıl davranır biliyorum/eray

"şaşırmak çok ilginç bişi en ilginci de insanın nerde ne zaman şaşırcağnı bilmemesi. resmen sürpriz, böle aşkı memnudaki gibi "aa o kız bu kızmış" gibi durumlardan bahsetmiyorum cidden şaşırmaktan bahsediyorum. işte bu yüzden insanları şaşırtmayı da seviyorum.

ama bu konuda en başarılı insan kendini bile şaşırtabilen insandır. bigün bisiklet gezimi bitirmiş evime doğru giderken tam dönmem gereken yere yaklaştığım sırada acaba düz gitsem noolur diye merak etmeye başladım. çünkü kartal burası yeni taşındım ve ben kendi apartmanında bile asansörden yanlış katta inerek kaybolan biinsanım. yine de bu daha önce gitmediğim yoldan birazcık gidip geri dönmek fikri içimi kemiriyordu ama hava da kararmaya başlamıştı bi yandan da "ya dönüş yolunu bulamazsam" diye endişeliydim. böylece o yola girmekten vazgeçip normal yollardan evime dönmeye karar verdim ama yine de bütün bu çelişkiler içinde kendimle boğuşmama engel olamıyordum. kendi kendime "şaşırt kendini dostum aslında yapmayı istemediğin bi şeyi yap istemeyen kendin bu duruma çok şaşırıcak yapabilirsin bunu sana güveniyorum" dedim. bu sırada hala kararlı bi şekilde dönmem gereken yere doğru yaklaşıyodum. aklımda bütün bu çelişkiler olabilirdi ama bu riski göze alıcak diildim. çok yorgundum acıkmıştım bi an önce evime gitmek istiyodum.

işde ne olduysa tam o dönüşe geldiim anda oldu. bi anda dönmekden vaz geçib düz gitmeye başladım. resmen kendi kendimi kandırmıştım ve şaşkınlıktan deliler gibi gülüodum. neyseki bi kaç dakika sonra başka bi ara sokaktan dönüp süpriz bi şekilde evimin önüne çıkmışdım.

kendimle gurur duyuyordum, hem kendimi şaşırtmış hem daha önce görmediğim sokakları görmüş hemde kaybolmamışdım. üstelik pek çok durumda beynin önceden kendi kararlarını verip bizim bunları uyguluyo oluşumuz karşısında kendi beynime karşı büyük bi zafer kazanmışdım.

humm evet evet kendimi şaşırtma isteğimin asıl nedeni tam da buydu ve resmen başarılı bi girişimdi kendimle gurur duyduğum artık ender olmuyan anlardan biriydi."


not: yukardaki yazıyı eray yazdı, senin gibi yazabilirim ve kimse farkı anlamaz gibi bi iddiası var. okurken bunu benim yazmadığımı hisseden oldu mu?

7 comments:

Living Maze said...

ben senaryoyu kendim yazmışımcasına benimsedim ama yazıyı dilbilgisi açısından ele alırsak benim yazmadığım gayet ortada.

bi kere hiç noktalı virgül yok burda? sen hiç benim noktalı virgülsüz bi yazımı okudun mu eray? kaldı ki sırf noktalı virgül diil; yazının orjinalinde nerdeyse hiç noktalama işareti koymamıştın, ben bi sürü ekledim editlerken.

Living Maze said...

ayrıca bazı cümleler çok bulanık, ben her zaman çok net olmuşumdur.

deniz said...

begüm'ün tespitleri doğru ama yine de benzetmeyi başarmış bence.

bunun haricinde, başlığı ve yazının başındaki tırnağı da gördüğüm için bir "acaba" oluştu kafamda ama begüm "ben yazdım" dese inanırdım, benzemiş.

agdabandi said...

bence de benzemiş ama dahi anlamındaki de'leri ayırabilen bi kişisin "neden ayırmamış bu kız şimdi bunları" dedim ben o son hemde hemde şeklinde giden kısımda.

anonim muse said...

himk
butun isimin gucumun arasinda basit bi txt dosyaya yazip yolladim be ben bunu
hatta sana da bok gibi oldu sen duzelt diye mesaj attim
ama iyi olmus bence ipucu vermis okuyucuya
ben bile hala okurken begum yazmis saniyorum:S
sozluk olsa bkz koyardim tuh:(

Jack said...

begüm kendi kendini kandıramaz ben direk ordan anladım.

evetben said...

begümler olmuyan demez eraylar der bi kere