Saturday, June 12, 2010

her şeyin ölçüsü insandır. /protagoras

bi gün biriyle -kimdi hatırlamıyorum ama kesin burayı okuyan biridir- konuşurken çok komik bişey anlatmıştı. başından geçen bi olaydı, baya gülmüştüm. "bunu kendi başıma gelmiş gibi anlatabilir miyim" demiştim ve bu anının telif hakkını istemiştim. sonra aklıma süper bi fikir geldi. ben de ona başıma gelen komik bi olayı anlatıcaktım ve sözkonusu anılarımızı değiştirecektik. bu değişimden sonra ben, aslında onun başından geçmiş olan olayı kendi başımdan geçmiş gibi anlatacaktım ve o bir daha o olayı kendi başından geçmiş gibi anlatamayacak; benim başımdan geçmiş gibi anlatabilicekti sadece. aynı şekilde aslında benim başımdan geçmiş olan olayı da bir daha ben kimseye kendi başımdan geçmiş gibi anlatamayacak, o arkadaşın başından geçmiş gibi anlatacaktım. tabi bu anı değişimi daha önce birbirimizden başka kimseye anlatmadığımız anılar için geçerli olabilirdi. nasıl olsa iki insan arasında yaşanan bi sürü şeyin hiç olmamış gibi falan yapılması gayet sık rastladığımız bi durum, bence bu anı değişimi de iki taraf için de karlı olucaksa yaygın bi şekilde kullanılabilir. gerçekliği bükmek gibi bööle, uuv hoşumagiddi.

4 comments:

anonim muse said...

uuv hoşumagiddi.
vala:)

Mantis said...

anlattım ama ne olduğunu hatırlamıyorum. o kadar über komik bi şey olsa hatırlardık ama demek ki çok da komik değilmiş.

living maze said...

bence çok komikti ve sonsuzluğa karıştı:( keşke komik şeyleri hiç unutmasak(kötü şeyleri hiç unutmuyoken hafızamız süper halbuki)

synonimus said...

ben protagoras'a katılıyorum. mesela biz insanlar büyüklük kavramını tamamiyle diğer nesnelerin kendi ortalama ebatlarımızla karşılaştırmasına göre belirliyoruz.