Sunday, January 17, 2010

tek bağımlılığım hakikattir

geçen gün çimenlere uzandığımda, bikaç tane gri ağaç, puslu bi gökyüzü, yemyeşil çimenler ve bisiklet tekeleğinin bi kısmı girdi kadrajıma, çok güzel ve ilginç bi manzaraydı. dünyaya 7 saniye önce gelmişim gibi hissettim. bu his beni hep takip ediyor ve harika bi his. aklın yapay hastalıklarına hiç yakalanmıyorum onunla.

gökyüzüne bakıp bulutlardan başka bişey göremeyince, gözlerimiz zoom yapabilse ne güzel olurdu diye düşündüm. mesela çimlere yatıp gökyüzüne bakarken gökyüzünün derinliklerini zoomladığımızda, arkadaşımıza "jüpiterin soldan üçüncü uydusuna bak, çok komik tipivar" diyebilirdik ve o da kendi gözleriyle zoom yapardı hemen, zevkli olurdu.

teleskopgözlerle çimenlere uzanıp gökyüzüne bakabilseydik, hergün saatlerce yapmak isterdik zaten bunu; ya da mesela masaya bakarken yine aynı şekilde zoom yapıp atomlarına kadar görebilsek, o da süper olurdu. belki ilerde teleskopgözlük gibi bişey yaparlar, ya da zoom yapan gözlük falan. uzakta arkadaşınızı gördünüz ama emin değilsiniz, belki de başka biridir? o zaman zoom yapan gözlüğünüzü zoom yaptırın, aa hakkaten de oymuş kaçalım, dışarı çıkmıcam demiştim benona yae.

3 comments:

Jack said...

bi ara google earth® denen ve dünyaya zoom yapabilen programı haddinden fazla kullanmıştım. afrika'nın çöllerinden, yeni zelanda'nın kıyılarına kadar bi çok yere zoom yapıp kendimi oralarda gibi hissederek tatmin oluyordum. güzeldi ama boku çıktı. bu teleskopik göz olayı da bana bunu çağrıştırdı. evren falan derken ardından da kesin suistimal eder, rönt olaylarına girerim gibi geliyor o yüzden. ya da istemeden bir cinayete tanık oluruz falan adını hatırlamadığım bir filmdeki gibi, sonra ayva mıydı neydi o meyvayı yerdik.

living maze said...

hehehe evet bak bunu hiç düşünmemiştim, kesin ben de bokunu çıkarırım zoom işinin.

onlar da perdelerini kapatsınlar canım:p duvarların ardını göremicez zaten en fazla duvarın atomlarını görürüz

synonimus said...

ileri derecede hipermetrop'a sebep olabilirdi bu özellik. düşünsene 5 ışık yılı mesafeden öncesini göremiyorsun. bunu tedavi edebilmek için gereken merceğin boyutu, hubble'a eşdeğer olabilirdi.