Tuesday, January 19, 2010

çizgi filmde olsam hergün düşerim

dünya burası, dönen birşeyin üstünde aniden belirdik. tam olarak insan doğasının neyi içerdiğini bilemiyoruz ama bedensel ihtiyaçları yadsıyamayız mesela.

içinde doğmuş olduğumuz aile, biz kendimize yardımcı olamadığımız kadar küçükken gereksinimlerimizi karşıladı. bütün bunlar olurken bir toplumun içindeydik ve onun değerleriyle bir alt yapı oluşmaya başladı kendikendine. mesela okul vardı ve okul iyi birşeydi. şimdi mantıklı düşününce de iyi birşey ama küçükken iyi birşey olması, hiçbir ölçüte sahip değilken iyi birşey olduğunun söylenmesinden kaynaklanıyordu.

aslında ben dediğimiz şey hiçbir zaman seçtiğimiz şeylerle başlamadı. ama bence "ben" dediğimiz şey, kendi kendimizi yönlendirdiğimiz, öyle olmaktan mutlu olduğumuz, öyle olmayı kabullenip benimsediğimiz kısmımız sayılabilir. bir bütün olarak bize ait herşey olmasının alt kümesi olan söylüyorum bunu. alt kümesi olarak söylerim ben bazen ehahe.

3 comments:

Jack said...

of akademisyen/teorisyen olsan çok pis constructivist olurmuşsun.

Anonymous said...

dünyanın en bencil insanlarından birinin ben kavramında bu kadar kayıp olması da ilginç bir altkümes ''bence''

living maze said...

sensinkayıp.