Friday, October 30, 2009

kişi başına düşen kişi sayısı birdir

eray:
benim de demin aklıma dünya neden dönüyo sorusu geldi
düşündüm düşündüm
fizik bilgimin bunu açıklayamadığını farkettim
daha bunu açıklıyamıyoken evrimden big bengden bahsetmek saçma geldi
resmen açıklıyamıyodum lan
hemen gugıldan arıyıp buldum neysekı
rahatladım

begüm:
nedenmişnedenmiş

eray:
İlk olarak 1687 yılında Sir Isaac Newton'un 'Hareketlerin Kanunları' isimli kitabında belirttiği gibi eğer bir şey hareket ediyorsa ve ona hiçbir dış kuvvet etki etmiyorsa hareketine sonsuza kadar devam eder. Dünyanın ilk dönüş hareketini nasıl kazandığı tam olarak bilinmiyorsa da onu etkileyecek önemli ölçüde bir dış kuvvet olmadığından dönüşüne epey bir süre devam edeceği kesin.

begüm:
ahuehua çoksaçmaymış
bunu bileceğime hiç bilmeseydim daha iyiydi

eray:
auehuaheua
peki yerçekimi

begüm:
o dünya döndüğü için oluşuyo
ama artık dönmesinin bi anlamı kalmadığından yer çekiminin de bi anlamı yok

eray:
humm
şuna ne dersin
dünyaya en yakın galaksi alfa senturi
ve oda 25.000.000.000.000 ışık yılı
tam okadar mesafe boyunca çevremizde hiç bişi yok
boşluk lan
git git bitmez
ölürsün

begüm:
25000000000000 mü
çokmuş olum
kendimi çok yalnız hissettim şuanda
dünyamızın başına bişey gelse hiçbi galaksi yardıma koşamaz

eray:
hakkaten çok yannızız lan
resmen korkunç

begüm:
neyse gezegenlervar
onlar yakın
galaksi gibi olmaz tabi ama idare ederler

eray:
işala
olm bişe olsa allah bile gelmez okadar mesafeden

begüm:
ahuhuehauhue
allah hangi galakside oturuyomuş

eray:
alla bilir nerde

begüm:
dünyayla ilgilense zaten böle mi olur
işinin başında dursa
adam gibi dönme nedeni falan bulsa

eray:
döndürdüğünü bile unutmuşdur o

begüm:
ahuaehuaehua

eray:
begüm lan bişe daha vadı

begüm:
neymiş

eray
ya öbür galaksilerde gezegenler filam yakınsa
gidip geliyolarsa fılam
hersey mütüşse

begüm:
oraya taşınalım o zaman
bi dakka durmuyalımburda

eray:
o zaman intaar ederim lan kendimi

begüm:
beni de intaar et öyle bidurumda

eray:
neyse belki yeterince beklersek bizi kurtarmaya gelirler

begüm:
hıhı
yeterince beklersek herşey olur

3 comments:

Buro said...

Başlıktaki tespiti daha önce niye ben yapamadım diye üzüldüm.

Cümlem de bi garip oldu sanki.

living maze said...

ben de sözlükte gördüm zaten üzülme, daha güzellerini yaparsın sen

Anonymous said...

sanırım dünyanın dönüşünün nedeni manyetik alanların etkileşimi teorisiyle açıklanabiliyor, eylemsizlik teorisiyle ilgisi olduğunu bilmiyordum etki yok mu ki hani güneş felan var çok çekici ateşli bir şey, hiçmiyok. hem nedensellik varken nereye gitseniz işiniz zor sizin, gezegen alma kozmik kaos al diye boşuna dememişler, hatta hiç dememişler ama olsun. in serbestçağrışım bi tırast.