Monday, December 15, 2008

beynim benden önce karar vermesin

geçengün gastede bi yazı okudum. beynimiz biz karar vermeden önce karar veriyomuş. kendimi çok bi enayi, çok bi keriz hissettim. ben bunca yıldır karar verdiğimi sanarken aslında çoktan karar vermişim yani. hayret yau..

hemen bukonuyu incelemeye aldım ve bitakım çalışmalar sonucunda artık beynimin benden önce karar verdiği anı hissedebiliyorum sanırım. beynin karar verişi, biz karar vermeden 4-5 saniye önce falan oluyo gibi geldi, incelemelerim sürücek, görüşürüz.

4 comments:

metzelder said...

insan bir hareketi yaptıktan saliseler sonra yapmaya karar veriyormuş (ya da o hareketi yapmak istediğini düşünüyormuş) gibi bir bilgi var bende de. napayım bunu? atayım mı?

living maze said...

yaptıktan sonra karar vermek diye bişeyolmaz ya at sen o bilgiyi, yerine şunu koy: biz bişeye karar veriyoruz, 4-5 saniye sonra bu kararımızın bilincine varıyoruz ve o an karar verdiğimizi sanıyoruz (aslında 4-5 saniye önce verdik) sonra da bu verdiğimizi sabdığımız kararımızı bedensel olarak uyguluyoruz.

Metzelder said...

ön not: ben yukardaki yorumu yapan şahsın ta kendisiyim

kafalar karıştı tabii. şimdi bu mudur demek istediğiniz: biz aslında bi işi yapmaya çok önceden karar vermiş oluyoruz fakat bunun bilincine sonradan varıyoruz? eğer buysa, yaptığımız eylemler de karar neticesinde ortaya çıktığı için; bizim kararlarımız ve eylemlerimiz tamamen bizden bağımsız bir şekilde gelişiyor -ki bu determinizmdir. bu mudur? bence birazcık budur.

living maze said...

ta kendisi sanırsam