Thursday, May 17, 2007

Bi hoşçakal bile demeden geçip gittin be zaman

Geçen gün mahmutun dersinde bi anda farkettim hayat çok hızlı geçiyo lan. (Bunu farketmemin dersle bi alakası olmadı tabi);(aslında oldu yaa, derste o kadar sıkıldım o kadar gitmek istedim ki orda daha fazla vaktimi harcamakla kendimi mutsuz ettiğimi anladım, daha mutlu olucağım şeyler yapmak istediğimden emin oldum, bu da beni zamanın kullanımı üzerine derin düşünmeye yöneltti.)

Bi sürü günümüz var sanıyoruz hepsi bi şekilde geçiyo ama. Geçiştire geçiştire başımızdan savıyoruz hepsini, aanı kurtaralım derken günü öldürüyoruz. Farkettim ki yapılması gereken milyonlarca şey bulunması gereken milyarlarca cevap var ve zaman bitmiyormuş gibi gözükmesine rağmen belki yapacaklarımızı sığdıramayabiliriz bile. Bunu farkettiğimde hiçbişey yapmıyo olduğum gerçeği her zamankinden çok daha acıtarak çarptı yüzüme. Garip bi şekilde "vaktimi buna harcayamam" diyen acele eden insanları anlamaya başladım. Halbuki benim bütün saçmalıklar için vaktim vardı. Günde 12 saat okey oynayabilme başarısını göstermiş biriydim.

Tabi bu konuda kendime yüklenecek değilim, benim yapabilirliğimi etkileyen pek çok sebep oldu. Motivasyon eksikliği, bazı cevapların bulunamaması, ilgi alanı sorunu, gelmeyen ilham ve en önemlisi ne yaparken mutlu olduğumu doğru bi şekilde tespit edememiş olmam.. Bunun yanında zamanın sandığımdan hızlı geçtiğini hala fark edememiş de olabilirdim tabi. O gün gitmemeye çalıştığım derse gitmemiş olsaydım belki bu sıçrama daha yavaş olucaktı.

Ya ama yine de insan acıyor geçen zamana. Baksana okulun bitmesine 1 sene kalmış bu 4 yıllık periyotta ne yaptım ben? Ne adam akıllı bi felsefe okuması, ne bi ödev, ne bi buluş. Anca 3. sınıfta bi jeton düşmesi yaşadım işte, umarım bu düşüş beni daha verimli günlere sürükler...

Tuesday, May 8, 2007

Askerdeki abinin cevabı

Çok sevgili tek kardeşim Düdüm,
Sen o mektubu yazarkene dikkat ettim haggaten ben çok uzaklardaymışım.Di.Bak mektup böyle bişey olmasına rağmen di mi ye di diyebiliyoruz. Neyse, siz beni beyaz şeye peçetelik örneğini vermemle hatırlıyosunuz, ben seni saçı başı dağılmış gecenin 4'ünde şapşal şapşal bakarken hatırlıyorum hehe:) Ben gittikten sonra arabayı neden aradığınızı da anlayamadım, arabayı otoparka bırakmıştık, keşke ilk otoparka baksaydınız:p
Annemle konuştum Merlin Mensın konserinde hasta olmuşsun. Merlin nasılmış? İyi miymiş? Bir eksiği gediği var mıymış?
Evet tahmin ettiğin gibi burası çok net. Sabah kalkıyoruz, akşam da yatıyoruz. Başka bilgi veremiyorum çünkü burası terör bölgesi, dışarı bilgi vermek yasak. Sen sabah kalkıp akşam yattoğımızı da duymamış ol, sorarlarsa öğlen uyuyo gece kalkıyolarmış falan dersin. Kozmik ışınların dün geldi sağolasın. cam açıktı, kapının ötesinde, çöplüklerin orda, domuzların arasından geçip gelmiş. Evet burda domuzlar var, bazen dağlardan demirlerin önüne kadar geliyolar sohbet ediyoruz.
Bunun dışında bugün bizim askerdeki 12. günümüzdü. Bu durumda şafak 144 oluyor. yani güneş 144 defa doğucak sonra ben gelicem. Böyle söyleyince çok uzun geliyor, aslında nasıl söylersen söyle çok uzun geliyor, olsun. Çok değerli komutanlarımız sağolsun onlar sayesinde günlerimiz çabuk geçiyor. Bu mektubu hangisi okuyacak bilmiyorum, çavuş da dünya tatlısıdır evet, neyse.
Ben en çok tuvaletimizi özlüyorum, alaturka tuvalete bir türlü alışamadım. Herkes gün sayıyor ben tuvalete girişimi sayıyorum, bugün 3 oldu. 48 defa daha yapınca evde olucam:p
Ayıp olmasın seni, annemi, babamı da özlüyorum. Şaka maka senelerdir ilk defa bu kadar uzakkalıyoruz, 6 ay felan.
Burda evli çocuklu benden ufak insanlar var. Nişanlı adamlar var. Hiçbiri benim gerizekalı eski yeni kız arkadaşlarım gibi değil. Fedakar falanlar lan?!
Neysem yavaş yavaş alışıyorum disipline, yalnızlığa, insanlara. Daha ikinci haftadan değiştiğimi hissediyorum. Hayatımda vazgeçilmez olan pek çok şeyin yokluğuna alıştım. Döndüğüm zaman daha çok kitap okuyacağım, Bilge Adam'a gideceğim, takım bulabilirsem amatör ligde oynuycam.,öyle.
Neysem... İlişkiteki fotoda benle manga arkadaşlarım var. Lütfen resmimden korkmayın olur mu? Ben iyi bir insanım.

Ömer